Ana Faqir...

Foto saya
Anak kelahiran negeri Johor dan kini menetap di Simpang Renggam... -Penuntut Maahad Johor 2008. -Kini menyambung pelajaran di Universiti al-Azhar, Kaherah Mesir. (Kuliah Syariah Islamiah) "Khairu Kalam Ma Qalla Wa Dalla-Sekadar perkongsian dalam menelusuri fitrah sebagai hamba"

TUNDUKKAN HATI

'Aun bin Abdullah berkata: "Dunia dan akhirat di dalam hati bagaikan dua sisi timbangan.Jika sisi salah satunya lebih berat, sisi yang lainnya akan lebih ringan"

HIWAR


ShoutMix chat widget

AMALAN HARIAN :

1)Selawat ke atas Rasulullah S.A.W, ahli bait & para sahabat... 2)al-Fatihah buat ibu bapa... 3)al-Fatihah buat diri sendiri... 4)al-Fatihah buat para ulama'... 5)al-Fatihah buat para guru... 6)al-Fatihah buat para solehin... 7)al-Fatihah buat umat Islam... 8)al-Fatihah buat rakan-rakan... 9)al-Fatihah buat mereka yang pernah menyenangkan hati kita sebelum ni...

Menghapus Akaun Facebook, PERMANENT!

Dicatat oleh Mohamad Naqib bin Mohd Bakhudin On 3:51 PG

Posted: Mac 22, 2009 by dzikrina

Menghapus Akaun Facebook, PERMANENT!


Ternyata mendelete account facebook itu tidaklah mudah. Artikel sebelumnya saya telah memberi tahu bagaimana men”deactivate” akaun facebook kita. Untuk anda yang sudah mencubanya, saya minta coba login kembali ke facebook. Apabila anda dapat masuk dengan mudahnya, bererti anda telah gagal mendelete akaun tersebut.
Berikut adalah langkah yang benar bagaimana mendelete akaun facebook kita (tidak hanya deactivate). Saya nasihatkan kepada anda untuk benar-benar focus pada langkah ini, kerana memerlukan waktu yang lama untuk benar-benar mengapusnya. Saya memerlukan waktu 5 jam untuk benar-benar membuat halaman akaun saya kosong. So, enjoy!- Hapus semua kawan anda dengan cara mengklik tanda “x” lalu memilih “remove friend”.
- Hapus semua foto di halaman album anda. Caranya, masuk ke halaman foto, lalu pilih album dan pilih “delete this album”.- Hapus semua komentar yang anda kirim, dengan cara masuk ke halaman profile lalu pilih tanda “x” dan pilih “delete” di setiap kotak wall dan komentar anda.
- Cabut keanggotaan anda dari groups, fan, dan supporter di halaman INFO. Caranya dengan mengunjungi group anda lalu pilih “remove”.
- Hapus semua info tentang anda. Pilih “info” edit.
- Remove semua tag yang ada di halaman foto anda
- Kirim email ke http://www.facebook.com/help/contact.php?show_form=delete_account dan pilih hapus akaun secara permanent. Masukkan password anda lalu masukkan kata sandi(captcha) yang terlihat.




- Setelah terkonfirmasi, facebook akan memberitahu bahawa jika Anda tidak login selama 14 hari, maka akaun anda akan terhapus dan tidak boleh direcovery.
- Setelah itu facebook akan log out secara automatik.
- Sila periksa 14 hari kemudian dengan login dengan akaun anda. Kalau tidak boleh bererti facebook anda berhasil di delete.
Sumber : http://itguidelines.blogspot.com/2009/01/how-to-delete-facebook-account.html
Kesimpulan setelah saya melakukan langkah-langkah di atas adalah, semakin lama anda menjadi member di facebook maka akan semakin panjang waktu yang anda butuhkan untuk menghapus akaun anda. Atau singkatnya, semakin lama semakin susah untuk keluar dari facebook. Jadi, sebelum anda terjajah olehnya lebih baik anda berhati-hati.


Category : edit post

0 Response to "Menghapus Akaun Facebook, PERMANENT!"

Catat Ulasan

PERHITUNGAN...


Renungan :

Aku kasih kepada para solehin,
Meskipun aku bukan dari golongan mereka.
Semoga dengan kasihku pada mereka,
Bolehlah aku mendapat syafaat.

Namun aku benci kepada mereka,
Yang menjadikan maksiat perniagaannya.
Meskipun aku dan mereka sama,
Dalam dosa dan kemaksiatan.

(kata-kata ulama')

COINS

Abaikan...